reede, 25. november 2011

Minu kodukandi rabad. Palasi raba

Olen pärit Kadjaste külast. See on väike koht Vändra ja Kurgja vahel.
Juba mitmeid aastaid on mul peas mõlkunud, et peaks kõik oma kodukandi väiksemad ja suuremad rabad läbi matkama ja neist kirjutama.

Tegelikult olen sellega juba ka algust teinud. Oma ühes varasemas blogikirjes olen kirjutanud
Kellisaare rabast. Kellisaare raba on Kadjaste külale ka kõige lähim raba.

Minu rõõmuks pääseb rabadesse väga lihtsalt ja eriti lihtne on see rongiga.


Palasi raba.




Palasi raba. Pärandkultuuri kihiga.



Kui rong Lellel peatus oli minu kord maha minna.


Oli üks esimestest külmadest päevadest. Päike oli kell 9 aga just tõusnud. Maad kattis härmatis. Külma ehk kraadi 5-6 C.


Külmunud älves.

Rabasse saab kõige mugavamalt ja kiiremini, kui minna üle rongitee II perooni lõpuni ja sealt edasi mööda kruusateed. Kohas kus tee teeb kurvi ja te näete suurt maanteed on paslik raba suunas keerata. On tükk tegu, et end läbi võsa suruda aga seda kõigest 50 m. Vett ka jagub. 



Jäätunud laugas.

Olingi rabas, kõndisin räätsad mõnusalt klõbisemas. Pinnas oli jäätunud ja laugastel esimene õrn jääkiht peal.

Laukad olid Palasi rabas suured nagu ka jõhvikad. Raba ise tilluke ja 2- 3 tunniga saab sest hea ülevaate.

Kuna maantee kohe raba kõrval, on maanteemüra kuulda. 






Triin

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar